Een product omruilen of retourneren?
Retourneren of omruilen is simpel, volg hiervoor de onderstaande stappen:
Heeft u besteld via Bol.com? Meld dan uw retour aan via Bol.com (Mijn account) en volg de instructies. Belangrijk: wij vragen u om altijd de pakbon toe te voegen.
Heeft u besteld via Lataza.be? Volg dan onderstaande stappen:
- 1Na ontvangst van het product hebt u 30 dagen om te retourneren of om aan te geven dat u dat wilt doen. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (PDF download, klik hier) maar dat is niet verplicht. Het is voldoende om een e-mail naar retour@lataza.be te sturen. Wij vragen u om in deze e-mail uw naam en het bestelnummer van de bestelling en bij voorkeur ook de reden te vermelden. Hiermee meldt u de retourzending aan zodat het sneller en gemakkelijker verwerkt kan worden. Nadat aangegeven is dat u wilt retourneren (middels het modelformulier of e-mail) heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen.
Wilt u omruilen voor een ander product? Vermeld in de e-mail dat u graag wilt omruilen en plaats bij voorkeur een nieuwe bestelling. Het product kan dan zo snel mogelijk opgestuurd worden. U kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen via telefoon: +31 512 202150 (ma. t/m vr. 9 - 17 uur).
Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk). Indien een product is vervaardigd conform uw instructies, dan kunt u de aankoop van dit maatwerkproduct niet herroepen. - 2Zodra uw e-mail is ontvangen, sturen wij binnen een half uur een bevestigings-email met instructies. U ontvangt binnen 1-2 werkdagen een retourlabel/barcode via e-mail.
- 3Doe het product in de doos/envelop waarmee het ontvangen is of neem een andere geschikte doos. Het product dient ongebruikt (passen mag uiteraard wel), in originele staat (inclusief eventuele labels) en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) aan ons retour gestuurd te worden. Belangrijk: wij vragen u om altijd de pakbon toe te voegen.
- 4Print het ontvangen retourlabel/barcode en plak het op de doos. Wij adviseren een eventueel oud adreslabel te verwijderen. Het pakket kan afgegeven worden bij een postkantoor bij u in de buurt, bewaar het verzendbewijs.
P.S. Het retourneren is alleen kosteloos wanneer u gebruik maakt van de gegevens die u van ons per e-mail hebt ontvangen. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, stel ze gerust. Wij helpen u graag verder.
Let op: het herroepingsrecht is alleen van toepassing op consumenten en niet op zakelijke klanten. Heeft u een zakelijke bestelling gedaan en u wilt retourneren? Neem dan contact met ons op.
- Over het algemeen duurt het slechts een paar dagen voordat het geld op uw bankrekening is bijgeschreven, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zal voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
- Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Na ontvangst van de retourzending ontvangt u een bevestiging per e-mail.
- Indien u gekozen hebt voor achteraf betalen via AfterPay komt de factuur te vervallen. Mocht u het bedrag reeds betaald hebben, dan boekt AfterPay het binnen anderhalve week weer terug. Hebt u meerdere producten besteld en u stuurt niet alles terug, dan maakt u alleen het bedrag over van de producten die u wilt houden.
- Indien de producten zijn gebruikt of beschadigd, kunnen wij de kosten voor de waardevermindering in rekening brengen.